خدمات نوین در آمازون

خدمات نوین در آمازون

خدمات نوین در آمازون!

amazon

Jeff Bezos ، پیشگام عرصه­ی کارآفرینی و تجارت الکترونیک، پیشبینی پتانسیل عظیمی را در خرده فروشی کتاب­ها به صورت اینترنتی برای خرده فروشی خود داشته است. در ژولای 1995 با تاسیس Amazon.com توسط Bezos ، فروش کتاب­های متنوعی را از طریق وب سایت خود به صورت اینترنتی انجام می­داد. ویژگی اصلی ارائه شده توسط شرکت آمازون، گستردگی انتخاب آن، قیمت­های پایین آن، جست و جو و سفارش راحت، اطلاعات تولیدی و شخصی مفید، سیستم پرداخت الکترونیک امن، و نظم و ترتیب کامل فعالیت­های وب سایت بود. در ابتدا شرکت آمازون به منظور  به رسمیت شناختن اهمیت تحقق نظم و ترتیب در سفارش و تحویل کالاها، صدها میلیون دلار سرمایه­گذاری در ساختار انبار داده­های خود جهت انتقال بسته­های کوچک به صدها هزار مشتری خود در موعد تحویل انجام داد.

شرکت آمازون به طور مستمر در در بیزنس مدل­های خود با توجه به نظرها و بازخوردهایی که از طرف مشتریان کسب کرده است، تجدید نظرهای زیادی کرده ­است. به عنوان مثال کاربران می­توانند اکانت آمازون خود را شخصی سازی کنند و و به راحتی و با یک کلیک کردن، مدیریت سفارش­ها و جست و جوهای خود را انجام دهند. این سرویس شخصی شامل یک کیف پول الکترونیکی می­باشد، به طوری که خریداران را قادر می­سازد هر دفعه که اقدام به خرید می­کنند، با یک شیوه­ی امن و مرحله به مرحله و بدون نیاز به آدرس، و شماره کارت خرید خود را انجام دهند. مشتریان هم با یک کلیک کردن می­توانند به وضعیت سفارش خود و یا تغییر در آن( در صورتی که بارگیری نشده و یا وارد بخش حمل و نقل نشده باشد) دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، شرکا آمازون خدمات و تسهیلات اضافه­ی دیگری را جهت جذب مشتریان خود و افزایش در فروش خود انجام می­دهد. در سال 2002 شرکت آمازون اولین سود خود را (برای سه ماهه­ی چهارم 2001) اعلام کرد. به طوری که سال 2003 اولین سال شرکت بود که از سه ماهه­ی کذشته­ی خود سود کسب کرده­بود. این شرکت به طور وسیعی بر روی زیرساختارهای IT خود سرمایه­گذاری کرده­است. با نگاهی اجمالی به لیست منتخب این شرکت به راحتی می­توان فهمید که چرا شرکت­های بزرگی مثل سیزر، سونی از Amazon.com به عنوان پورتال فروش خود بهره برده­اند.

آمازون در سال 2007 سیستم خواننده­ ی الکترونیک خود را برپا کرد. موفقیت آن تاییدی بود بر رقابت در بازار کتاب­های الکترونیک  و به همین دلیل رقبایی نظیر Barnes ، Noble’s Nook، Apple iPad با دیدن این بازار پر سود، به سرعت وارد این بازار شدند. در اواسط 2010، آمازون شروع به سیستمی به روز و جدید برای Kindle خود ارائه کرد به طوری که قابلیت­های اضافه­ای از قبیل توانایی به اشتراک گذلشتن  متون برای کاربران در دیگر شبکه­های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر را دارا بود.  از ویژگی­های شبکه اجتماعی جدید این بود که این سیستم لینک اینترنتی دیگری به استاندارد Kindle و Kindle DX بزرگتر خود افزود، به طوری که به سبب این­ها و ویژگی­های عالی  ipodها،  آمازون اکنون خود را در بازار رقابتی عظیمی می­بیند. این iPad ها برای خواندن صفحات الکترونیکی، تماشای ویدیوهای آنلاین، گوش دادن به موسیقی و وب­گردی طراحی شده­اند.

منبع: amazon.com