خلاقیت به سبک ژاپنی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
خلاقیت

در مورد موفقیت شرکت های ژاپنی و کارمند های آنها در زمینه کسب و کار مطالب زیادی نوشته شده است. غالبا دلیل این موفقیت به سبک رهبری و مدیریت آنها نسبت داده می شود. اما علاوه بر آن باید گفت که ژاپنی ها مردمی خلاق هستند. دکتر باسادور (Min Basadur) استاد دانشگاه مک کاستر  از پژوهشگران امر خلاقیت با مطالعه ای که در مورد چند شرکت آمریکایی و ژاپنی داشته است و مقایسه آنها می گوید ژاپنی ها حداقل در زمینه کسب و کار و تجارت و ساز و کار های مربوط به آنها از آمریکاییها خلاق تر هستند.

بخصوص اینکه ژاپنی ها در استفاده از علوم رفتاری مانند تئوری های انگیزشی برای ترغیب خلاقیت در محیط کار قدم های بزرگتری نسبت به همتایان آمریکایی خود برداشته اند.

از دیدگاه مدیران شرکت های ژاپنی خلاقیت در سازمان عبارت است از:

خلاقیت، فرآیند مستمر مسئله یابی، چارجویی و حل مسایل است.

در همین جمله کوتاه نکات ارزنده ای نهفته است، در کشور ما مسئله یابی و تعریف مسئله و مشکل در سازمان ها به ندرت اتفاق می افتد. در حالیکه اولین قدم برای حل مسئله تعریف دقیق صورت مسئله است. پس از آن است که می توان چاره جویی کرد و از میان آلترناتیو های مختلف بهترین گزینه را انتخاب کرد و با اقدام در آن جهت به حل مشکلات و مسائل پرداخت.

در ادامه این مطلب چندین تصویر از خلاقیت ژاپنی ها با ترکیب المان های واقعی و کاراکتر های مینیاتوری را مشاهده می کنیم.

خلاقیت

خلاقیت

خلاقیت

خلاقیت

خلاقیت

خلاقیت

خلاقیت

خلاقیتخلاقیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *