دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار

تفاوت دوره MBA و DBA
آنچه در این مقاله می‌خوانید

شرایط کنونی اقتصاد و بازار دنیا به گونه ای است که رقابت در عرصه کسب و کار و در بین سازمان ها بسیار سخت تر و پیچیده تر شده است. سازمان ها در صورتی می توانند در چنین شرایطی با موفقیت عمل کنند و نسبت به رقبا پیشی بگیرند که نیروی انسانی در سازمان ها بخصوص در سطح مدیریتی و مدیران ارشد سازمان ها از دانش و تخصص مدیریتی و مهارت کاربردی بویژه در زمینه کسب و کار برخوردار باشند. دوره DBA با توجه به اینکه هم بر دانش و تخصص مدیریت و هم بر مهارت های کاربردی مدیران تمرکز دارد می تواند در فضای رقابتی موجود مدیرانی با تخصص و مهارت بالا تربیت کند.

نکته قابل توجه این است که افرادی که دوره DBA را گذرانده اند دارای بیشترین میزان اشتغال و همچنین حقوق و مزایای دریافتی نسبت به رشته های دیگر هستند.

دوره عالی مدیریت حرفه ای کسب و کار DBA یک سطح بالاتر از دوره MBA قرار می گیرد. دوره DBA به منظور آموزش و توانمندسازی مدیران ارشد جهت توسعه و گسترش فعالیت سازمان های خدماتی و تولیدی تدوین شده است. در دوره DBA با رویکردی عمل گرایانه و مهارتی و کاربردی (Pragmatist) از یک طرف، و فعالیت های پژوهش محور (Research Oriented) از سوی دیگر تقویت مهارت ها و دانش مدیریتی و همچنین تخصص های مدیران از طریق منابع و محتوای بروز دانش مدیریت و همینطور مطالعه های موردی (Case Study) امکان پذیر می شود. همینطور با توجه به پرداختن به روش های نوین مدیریت و انجام کار گروهی، اجرای طرح های اجرایی و پژوهش های محوری به افراد و مدیران سازمان ها کمک می کند که چگونه در بازار رقابتی و حرفه ای از رقبا پیشی بگیرند.

دوره های مدیریت حرفه ای کسب و کار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران:

دوره MBA

دوره DBA

 

هم اکنون اقدام به ثبت نام نمایید

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات

لینک‌های مفید

برچسب‌ها