نام دامنه نخستین قدم برای موفقیت کسب و کارهای آنلاین

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

حتما این جمله را شنیده اید. رمز موفقیت یک کسب و کار موفق سه کلمه است: مکان، مکان و مکان! در دنیای دیجیتال امروز این مساله بیش از پیش پررنگ شده و کانالهای ارتباطی بیزینس با مشتریان یکی از مهمترین عوامل موفقیت به حساب می آید.امروز با پیشرفت چشمگیر گوشی های هوشمند موبایل، مدل کسب و کار اینترنتی به کلی دگرگون شده است. عمر صفحه های زرد تبلیغاتی رو به پایان است و برای پیدا کردن هر چیزی در فضای مجازی کافی است تا یک دکمه را فشار دهیم.

Chossing a Domain Name

هر کسب و کار اینترنتی که راه اندازی کنید با یک دامنه در فضای مجازی شناخته می شود. انتخاب این نام برای موفقیت شما در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه چهار نکته مهم برای انتخاب نام دامنه سایت را به شما معرفی میکنم:

نام دامنه شما، نشانگر کسب و کار شما است

اگر کسب و کار شما پیش از ظهور اینترنت و فضای وب متولد شده برای انتخاب نام دامنه، گزینه های محدودی را پیش رو دارید. ولی اگر قصد راه اندازی کسب و کار جدیدی دارید مسلما به تعداد نامهای آزاد در فضای وب، برای شما انتخاب وجود دارد. اولین قدم برای شروع، خرید نام تجاری خود در فضای مجازی میباشد. قبل از اینکه نام تجاری خود را به ثبت برسانید دامنه آن را در فضای مجازی بخرید.

طبق آمار تا پایان سال 2014 میلادی بیش از 240 میلیون دامنه در فضای مجازی به ثبت رسیده است. بنابراین احتمال اینکه دامنه ای که به دنبال آن هستید قبلا خریداری شده باشد کم نیست. وب سایتهای مختلفی برای جستجوی نام دامنه بر اساس کلیدواژه های صنعت مروبط به کسب و کار شما وجود دارد که بهترین آنها Lean Domain Search است. این وبسایت به شما کمک میکند تا با استفاده از کلیدواژه های مربوط به کسب و کار خود، اسامی دامنه هایی را که آزاد هستند پیدا کنید.

برای مثال اگر شما واژه hair را در این وبسایت 2000 نام دامنه آزاد را برای شما معرفی می کند.

سادگی

زمانیکه شما به عنوان یک کارآفرین کسب و کاری را شروع میکنید، قصد دارید تا ایده های مختلفی به کار ببرید و خلاقانه فکر کنید. ولی هنگامیکه نام دامنه انتخاب میکنید خلاقیت بیش از حد میتواند اثر منفی داشته باشد. سعی کنید از نامهای ساده استفاده کنید و تا حد امکان گرامر انگلیسی را رعایت کنید تا مجبور نشوید هر بار به هریک از مشتریان یادآوری کنید که سایت kids را باید با Q و Z بنویسند. با استفاده از نامهای ساده، مشتریان میتوانند سایت شما را از طریق موبایل یا تبلت بازدید کنند یا با کمک سرویس تشخیص صدای اسمارت فون خود به سایت شما متصل شوند.

.com همچنان پادشاه است!

هنوز بسیاری از ما به جای دستمال کاغذی از واژه کلینکس استفاده میکنیم. در صورتیکه Kleenex برند دستمال کاغذی است نه خود آن. در مورد اینترنت هم همین موضوع وجود دارد و اولین چیزی که با شنیدن نام وبسایت اینترنتی به ذهن ما میرسد .com است در صورتیکه انواع مختلفی از افزونه ها برای نام دامنه وجود دارد از .attorney گرفته تا .pizza.

.com 30 سال پیش برای نخستین سایتهای اینترنتی به کار برده شد و امروز بیش از 70 درصد وبسایتهای دنیا به .com ختم میشوند. انتخاب این افزونه به SEO (Search Engine Optimization) وبسایت شما نیز کمک فراوانی میکند.

بحث همیشگی: کلید واژه در مقابل برند

اگر شما یک مغازه هات داگ فروشی دارید استفاده از کلید واژه hotdog در نام دامنه به پیدا شدن شما در فضای مجازی کمک شایانی میکند و وقتی یک نفر با کمک سرویس siri خود نزدیکترین هات داگ فروشی را جستجو میکند قاعدتا کلیدواژه هات داگ در نام دامنه به کمک شما می آید.

قواعد دنیا همیشه در حال تغییر است. زمانی متخصصان عقیده داشتند که نام دامنه شما حتما باید حاوی کلید واژه صنعت مربوط به کسب و کارتان باشد. با این قاعده باید امروز به جای youtube.com وبسایت videosonline.com را داشتیم. امروزه بسیاری از برندهای محبوب دنیا هیچ ربطی به محصول یا خدمت تولید شده ندارند. آمازون، eBay، گوگل یا فیس بوک خارج از فضای مجازی هیچ معنی مشخصی ندارند درحالیکه هرکدام از آنها میلیاردها دلار ارزش دارند.

به هرحال این دوگانگی همواره وجود دارد و اینکه برای کسب و کار خود برند بسازیم یا از کلیدواژه های مربتط استفاده کنیم به عقیده شخصی صاحب وبسایت بستگی دارد. آنچه که اهمیت دارد انتخاب صحیح نام دامنه و در نتیجه رونق کسب و کار اینترنتی ماست. موفقیت شما به نام دامنه شما بستگی دارد: مکان، مکان و مکان!

 

برگرفته از سایت business.com

 

 

یک دیدگاه :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *