جملات خواندنی از “جک ما” بنیان گذار علی بابا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

حتما تا کنون بارها نام گروه اقتصادی علی بابا و مدیر عاملش جک ما را شنیده اید. این مجموعه فعال در حوزه تجارت الکترونیک از کشور چین طی سالیان اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته و به یکی از بزرگان حوزه فعالیت کاری خود مبدل شده است.

هم اکنون علی بابا در زمینه هایی چون خرده فروشی آنلاین و رایانش ابری فعالیت دارد. علی بابا در سال گذشته میلادی برابر با ۲۳۱ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. سابقه تاسیس این گروه به سال ۱۹۹۹ باز می گردد. در آن زمان جک ما با تکیه بر خلاقیت های فردی و شناخت وضعیت روز اقتصاد جهان و فرصت های نو اقدام به تاسیس علی بابا کرد. وی در ماه مارس ۲۰۱۴ با ۱۰٫۸ میلیارد دلار دارایی در فهرست ثروتمندترین افراد کشور چین قرار گرفت.

جک ما متولد سال ۱۹۶۴ میلادی در شهر هانگژو(چین) است و همانند سایر بزرگان دنیای فناوری و کسب و کار همواره مورد توجه خبرنگاران قرار داشته و داستان های مختلفی در رابطه با زندگی شخصی وی منتشر می شود.

جک ما، یک رهبر کاریزماتیک چینی است که در سال ۱۹۹۹، علی بابا را در آپارتمان کوچکش تاسیس کرد. اگرچه او دیگر مقام مدیرعاملی ندارد اما همچنان علی بابا با چهره و نام او شناخته می شود. وی چندین جمله ی برجسته دارد که جسارت و شهامتش را می توان در آن ها خلاصه کرد.

درباره تسلیم نشدن:

“امروز بی رحم است، فردا بی رحم تر اما پس فردا زیباست.”

 

درباره اشتباهات گذشته:

“اگر تسلیم نشوی، هنوز شانس داری. و وقتی که کوچک و ناتوانی، باید تمرکز و به مغزت اتکا کنی، نه قدرت فیزیکی.”

 

درباره کار تیمی:

“اگر تیم خوبی باشیم و بدانید که چه کار می خواهیم انجام دهیم، یکی از ما، ده نفر از آن ها را شکست خواهد داد.”

 

درباره داشتن یک هدف بزرگ تر:

“اصلا مهم نیست که شکست خوردم. حداقل یک تفکر کلی پیدا کردم که دیگران ندارند. حتی اگر من موفق نشوم، یکی دیگر موفق می شود.”

 

درباره پشتکار:

“ما این کار را انجام می دهیم چون جوانیم وهیچ وقت، هیچ وقت تسلیم نخواهیم شد.”

 

درباره کار:

“اگر ۸ صبح سر کار برویم و ۵ بعد از ظهر برگردیم، این در قامت یک کمپانی رده بالای تکنولوژی نیست و علی بابا هیچ وقت موفق نخواهد شد. اگر ما روحیه ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر کار کردن  را داریم باید برویم و یک کار دیگر انجام دهیم.”

 

درباره رقابت:

“ما باید از رقیبان یاد بگیریم، کپی نکنیم. اگر کپی بکنی، مُردی.”

 

درباره عرضه عمومی اولیه علی بابا در سال ۲۰۰۷ :

”علی بابا فقط یک کار نیست، یک رویاست، یک علت است. بگذارید سرمایه گذاران وال استریت ما را نفرین کنند، اگر اینطور می خواهند.”

 

درباره بنیان نهادن یک شرکت:

اگر می خواهی رشد کنی، یک فرصت پیدا کن. امروزه اگر می خواهی شرکت موفقی را ایجاد کنی، به این فکر کن که کدام مشکل اجتماع را می توانی حل کنی.”

 

درباره مزایای شایستگی تکنولوژیک خود:

“افراد باهوش نیاز به یک احمق دارند که به آن ها خط مشی دهد. وقتی یک تیم پر از دانشمندان است، بهترین کار این است که یک بینوا رهبری شان را به عهده بگیرد. شیوه فکر کردن او متفاوت است. پیروزشدن اینگونه آسان تر است وقتی افرادی باشند که نگاه متفاوتی داشته باشند.”

 

درباره رشد:

“مهم ترین چیز در جلوبردن یک تجارت الکترونیکی، انجام دادن کاری است که همین الان در حال انجام دادنش هستی اما با شور و علاقه.”

منبع: Business Insider

هم اکنون اقدام به ثبت نام نمایید

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات

لینک‌های مفید

برچسب‌ها