علوم مدیریتی اگر در عمل تجربه نشوند عملا به صورت تئوریهای بدون کاربرد به نظر می رسند. به همین دلیل در تمامی دوره های MBA و DBA برگزار شده، از مطالعات موردی (case study) استفاده میشود. مطالعه کیس های شرکتهای موفق و به نام امریکایی و اروپایی میتواند دید بسیار خوبی به دانشپذیر بدهد ولی به دلیل دور بودن محصولات و خدمات این شرکتها، حس کاربردی بودن مهارتها به طور کامل به مخاطب منتقل نمی شود. بر این اساس استفاده از کیس های ایرانی راه حل این مساله است. در دوره های نیمه حضوری MBA و DBA دانشگاه تهران، برای اولین بار مدیران عامل شرکت های موفق ایرانی داستان موفقیت خود را به صورت کیس ارائه می کنند تا کاربردی بودن مهارت های دوره بصورت عینی به اثبات برسد و بستر انتقال تجربیات را نیز به داوطلبان دوره فراهم آورد.