اگر می‌خواهید موفق شوید، برای شکست برنامه‌ریزی کنید

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
اگر می‌خواهید موفق شوید، برای شکست برنامه‌ریزی کنید

آیا تا به حال این پند را شنیده‌اید که می‌گوید: ” به بهترین امید داشته باشید اما برای بدترین آماده باشید”؟ این دقیقا روشی است که به عنوان یک کارآفرین باید به آن عمل کنید.

هیچکس انتظار شکست را ندارد، اما اگر آمادگی آن را نداشته باشید ممکن است به دردسر بیفتید و اگر موفق شوید، توانایی بیشتری برای مدیریت ریسک‌های احتمالی کسب‌وکار خواهید داشت.

برنامه‌ریزی برای شکست چگونه است؟ این 4 گام می‌توانند شما را نجات دهند و موفقیتتان را افزایش دهند.

۱. همه چیز را بیمه کنید

یک سیاست بیمه‌ای خوب می‌تواند در هنگام بروز فجایع شما را نجات دهد. دارایی‌های کسب‌وکار خود را ارزیابی کنید و در صورت امکان آنها را بیمه کنید. بیمه مسئولیت عمومی می‌تواند کسب‌وکار شما را از ورشکستگی در هنگام بروز مسائل حقوقی یا بلایای  طبیعی حفظ کند.

هزینه‌های بیمه را در نظر بگیرید و این اشتباه را نکنید که برای شما اتفاقی نخواهد افتاد. همه کسب‌وکارها به مشکلات برخواهند خورد. موفق‌ها قبل از رسیدن فاجعه برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

۲. برای کاهش ضرر و زیان ها، از معیارهای مشخص استفاده کنید

کارآفرینان از کوشاترین افراد جهان هستند، اما راه‌اندازی یک کسب‌وکار سودآور به چیزی بیش از یک تلاش مستمر نیاز دارد. رهبران دانا از علایم راهنما برای پیدا کردن زمان مناسب شروع کار کمک می‌گیرند.

شما نمی‌توانید در هر نبردی پیروز شوید. پارامترهایی برای پروژه‌ها و ابتکارات تنظیم کنید تا بتوانید زمان شروع آنها را تخمین بزنید. اگر 100.000 دلار روی توسعه یک محصول جدید سرمایه‌گذاری کرده‌اید، از خود بپرسید: آیا باید ادامه دهم؟ آیا نتیجه نهایی آن ارزش دارد؟

پیش از شروع ساخت محصول در مورد سود هدف آن تصمیم بگیرید. به این ترتیب پیش از آنکه پروژه بدون سود و عایدی شود، دقیقا می‌دانید که باید چقدر هزینه صرف کنید.

 ۱۹ باور که شما را به موفقیت می‌رسانند

در مورد محصولات موجود نیز به همین شکل عمل کنید. به عنوان مثال اگر محصول شما تا پایان فصل به فروش مشخصی نمی‌رسد، باید تولید آن را متوقف کرد؟

۳. با پیش‌بینی‌های مالی اعتمادسازی کنید

راه‌اندازی یک کسب‌وکار به بیش از یک دست نیاز دارد. سرمایه‌گذاران، کارمندان، شرکاء و همکاران کلید موفقیت شما هستند.

حقیقت این است که شما باید اعتماد این افراد را جلب کنید. اگر قرار است آنها سرمایه‌گذاری کنند یا برای شما کار کنند، باید بدانند زندگی‌شان در امان است. پیش‌بینی‌های اقتصادی منظم و واقع‌بینانه ثابت می‌کند که شما همه جوانب را در نظر می‌گیرید و اعتمادسازی صورت خواهد گرفت.

با وجود اینکه ساختن اعتماد سخت است اما از دست دادن آن بسیار ساده است. پیش‌بینی‌های خود را به صورت فصلی به روز کنید. به اشتراک گذاشتن اعداد به صورت شفاف، سهامداران را تشویق به حفظ اعتماد می‌کند.

۴. به گرایش‌های روز توجه داشته باشید

یک کسب‌وکار تنها به اندازه جامعه اطرافش به موفقیت می‌رسد. حتی نوآورانه‌ترین محصولات نیز در دوران رکود به فروش نخواهند رسید.

به بالاترین ارقام اقتصادی گذشته فکر کنید. به عنوان مثال، امید به زندگی در جهان در حال افزایش است.

منتظر نمانید تا تغییرات اجتماعی از راه برسند. اطلاعات را در نظر داشته باشید تا بیاموزید به عنوان مثال چگونه می‌توانید استراتژی استخدام آینده خود را اثبات کنید. اگر برنامه‌ها و انتظارات افراد مسن‌تر صحیح باشد، ممکن است استخدام آنها یک رویکرد هوشمندانه باشد.

برنامه‌ریزی برای شکست، برنامه‌ریزی برای تداوم حیات است. رُم یک روزه ساخته نشد، همانطور که کسب‌وکار شما نیز یک روزه ساخته نخواهد شد. نترسید اما بدانید کارآفرینی یک مسیر طولانی و پر از ریسک است.

نویسنده: مائده رضائی

منبع: entrepreneur.com

یک دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *