تبدیل ایده‌ به محصول : راهکاری عملی برای شما

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
تبدیل ایده‌ به محصول : راهکاری عملی برای شما

داشتن ایده عالی یک محصول جدید برای ارائه به بازار یک نقطه عطف است. چشم انداز یک ماجراجویی موفق تجاری که از اولین روز ذهن شما را پر می‌کند. به این فکر می‌کنید که بالاخره می‌توانید کار روزانه خود را که دیگر به درد شما نمی خورد، ترک کنید. اما برای حرکت از یک محصول مفهومی به تولید واقعی، تحلیل دقیق و برنامه ریزی لازم است. شما باید به عناصر مختلفی که منجر به ارائه موفقیت آمیز محصول می شود، فکر کنید.

بهترین تصمیمی که می توانید اتخاذ کنید این است که با یک مشاور توسعه محصول همکاری کنید. این افراد نه تنها به کارآفرینان بلکه به تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کمک می‌کنند ایده های نوآورانه را به یک محصول واقعی موجود در بازار تبدیل کنند.

اگر می خواهید بدانید که یک مشاور توسعه محصول چگونه می تواند به شما کمک کند، ادامه این مطلب را بخوانید.

مراحل فرآیند توسعه محصول

کل فرآیندی را که مشاوران توسعه محصول هنگام تبدیل یک محصول مفهومی به محصول واقعی در بازار دنبال می کنند، می توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

تعریف چشم انداز ، اعتبار سنجی مفهوم ، ساخت نمونه اولیه و ایجاد سایر خدمات مورد نیاز.

۱۰ گام برای شروع یک کسب و کار جدید را حتما بخوایند.

مشاوران این فرآیند را برای شما انجام می دهند و حتی می توانند پشتیبانی تولید را هم ادامه دهند. در زیر نگاهی دقیق به هر یک از مراحل آورده شده است.

  1. تعریف چشم انداز

وقتی می خواهید محصول مفهومی خود را به تصویر بکشید می توانید با یک کار کنید. برای کمک به پیشبرد ایده، یک سوال اساسی بپرسید: آیا محصول شما یک مفهوم کاملاً جدید را نشان می دهد، یا بهبود و ارتقاء یک محصول موجود در بازار است؟

ایده محصول شما ممکن است تکامل یک محصول موجود در بازار باشد یا مفهوم انقلابی جدیدی را به بازار عرضه کند. اگرچه هر دو این راه‌ها خوب هستند، اما به یاد داشته باشید که در صورت تمایز قابل توجه‌تر بین آنچه در حال حاضر وجود دارد و آنچه محصول شما ارائه می‌دهد، تعیین ارزش محصول شما و تمایز آن از رقبای بالقوه آسان‌تر خواهد بود. همچنین، به دلیل وجود یک قیمت بالقوه بالاتر بخاطر ارزش محصول منحصر به فرد شما، سودآوری بیشتری خواهید داشت. با توجه به آنچه گفته شد، شما باید مشخصات و ویژگی‌های محصولی را که می خواهید بسازید، کاملاً درک کنید.

اگر تمرکز شما روی بهبود یک محصول موجود است، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا می توانید هزینه محصولی را که قبلاً فروخته شده کاهش دهید؟

آیا اگر عملگرهای جداگانه را در یک محصول پیشرفته قرار دهید، می توانید کارایی را بهبود بخشید؟

آیا می توانید سطح عملکرد یا کارایی را نسبت به آنچه در حال حاضر وجود دارد افزایش دهید؟

آیا می توانید محصول با عمر مفید بیشتری داشته باشید؟

آیا می توانید هزینه خرید کل را کاهش دهید؟

آیا می توانید در زمان با ارزش مشتریان صرفه جویی کنید؟

آیا می توانید سلامتی مشتریان را تحت تأثیر قرار دهید؟

ایجاد تعریفی پیرامون چشم‌اندازی که برای ایده محصول خود دارید، در واقع درک ویژگی‌ها و مشخصات آن و پرسیدن تأثیر آن بر مشتری است که ارزش پیشنهادی شما را تعیین می‌کند.

  1. اعتبار سنجی ایده مفهومی

در طول مرحله اعتبار سنجی ایده مفهومی، شما همچنان با یک متخصص توسعه محصول می‌کنید. در این فرآیند، شما باید تعیین کنید که آیا بازار قرار است پذیرای محصول شما باشد یا خیر. در ادامه چندین نکته مهم که باید در مرحله اعتبار سنجی مفهوم با دقت آنها را منعکس کنید، آورده‌ایم.

محصول شما به طور بالقوه در خدمت چه بازار یا بازارهایی است؟

محصولات به طور کلی می‌توانند تجارت‌محور، مصرف‌کننده محور یا هر دو باشند. برای تعیین اندازه و میزان دسترسی بالقوه محصول و همچنین قیمت آن، باید بدانید که قصد فروش به کدام بازار خاص یا بازارهایی را دارید.

همچنین مرحله اعتبار سنجی ایده زمان مناسب برای انجام تحقیقات مقدماتی در بازار است. مطمئناً باید قبل از سرمایه گذاری برای ساخت محصول، تأیید کنید که محصول شما شانس رقابت در بازار واقعی را دارد یا نه. مهم نیست که ایده محصول شما چقدر عالی است زیرا وقتی تقاضایی برای آن وجود ندارد، عملا بلا استفاده است.

چه کسی خریدار اصلی یا مشتری محصول شما خواهد بود؟

به عنوان مثال اگر محصول شما مشتری محور است، باید به بخش‌های خاصی از بازار که تقاضای محصول در آن وجود دارد، دقت کنید. برخی از جنبه های مختلف پتانسیل مشتری شامل طیف سنی مشتریان است که ممکن است محصول شما برای آنها جذاب باشد، موقعیت جغرافیایی خریدار و اینکه آیا محصول شما مورد پسند یک مجموعه از مشتریان با علایق خاص مانند سرگرمی‌ها و غیره است. مهم‌ترین بخش در مرحله برنامه‌ریزی تعیین اینکه چه کسی احتمالاً محصول جدید شما را خریداری و استفاده خواهد کرد می‌باشد، بنابراین شما باید تا حد ممکن آن را دقیق انجام دهید.

  1. ساخت نمونه اولیه

تایید ایده مفهومی یا نمونه اولیه سرمایه گذاری ارزشمندی برای محصول شما خواهد بود. شما می توانید از نمونه اولیه برای سنجش علاقه خریداران بالقوه خود و دریافت بازخورد مفید درباره ایده خود استفاده کنید. با این حال، نمونه‌های اولیه نیز یک هدف ارزشمند دوم دارند و آن سنجش عملکرد به عنوان محصول نمونه امتحانی برای تولید در مقیاس کامل است.

نمونه اولیه قطعاً می تواند به طراحی مراحل تولید کمک کند، خصوصاً اگر قصد دارید محصول خود را به تعداد زیاد تولید کنید. همچنین به آزمایش مواد و اجزای استفاده شده در محصول شما کمک می کند. توجه به این نکته ضروری است که ممکن است، هنگام تبدیل ایده به اجرا، آنچه روی کاغذ نوشته شده نتیجه ندهد یا نیاز به کمی تغییر داشته باشد.

علاوه بر این، فرآیند تولید نمونه اولیه فرایندی است که متخصصان توسعه فرمولاسیون می توانند در مورد آن راهنمایی کنند. آنها همچنین می توانند پس از بررسی نمونه‌های اولیه، کل محصول را بر اساس ورودی شما نهایی کنند.

  1. ایجاد سایر خدمات مورد نیاز

پس از انجام تمام مراحل بالا، مشاوران توسعه محصول می‌توانند سایر خدمات مورد نیاز را برای تولید محصول نهایی شما ایجاد کنند. این همان جایی است که پشتیبانی بیشتری برای بسته‌بندی، برچسب گذاری و تجزیه و تحلیل ماندگاری محصول انجام می‌شود.

نتیجه

مهم نیست که شما در حال تولید کدام نوع محصول هستید. شما باید تمام آماده‌سازی‌های لازم از تحقیق، برنامه‌ریزی، نمونه سازی تا تولید واقعی را انجام دهید. این تنها راه برای رسیدن به موفقیت است و دقیقاً به همین ترتیب مشاوره توسعه محصول می‌تواند به شما کمک کند.

 

منبع: www.businessblogshub.com

نویسنده: مائده رضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *