تجارت الکترونیک 4

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مراحل  اجرای تجارت الکترونیک

با توجه به آموخته هایمان از تجارت الکترونیک (تجارت الکترونیک 1 و 2 و 3) در این نوشتار با مراحل اجرای یک کسب و کار الکترونیک آشنا میشویم.

مرحله اول: معرفی بنگاه تجاری: در این مرحله بنگاه تجاری یا هر شخص حقیقی یا حقوقی به معرفی خود در اینترنت می‌پردازد. برای این منظور یک صفحه اختصاصی اینترنتی ایجاد می‌نماید و مشخصات و خود فعالیت خود را تشریح می‌کند. این مرحله جنبه تبلیغاتی دارد. این مرحله مقدماتی و بسیار آسان است, هر شرکت می‌تواند با پرداخت مبالغ ناچیزی اقدام به ایجاد یک صفحه اختصاصی اینترنتی نماید.

مرحله دوم: معرفی محصولات و خدمات: در این مرحله بنگاه تجاری علاوه بر معرفی خود بر روی سایت اینترنت, به معرفی محصولات و خدمات خود نیز اقدام می‌کند. در این مرحله بنگاه تجاری سعی می‌کند جزئیات اطلاعات خدمات و محصولات خود را شامل مشخصات کامل خدمات و محصولات, جزئیات کیفیت, قیمت, روشهای توزیع و ارائه, و سایر اطلاعات مورد نیاز مشتریان, ارائه دهد.در این مرحله مشتریان می‌توانند از طریق اینترنت و به وسیله پست الکترونیکی اطلاعات اضافی را از بنگاه تجاری درخواست نمایند و بنگاه تجاری هم به موقع از طریق پست الکترونیکی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتریان قرار دهد.

مرحله سوم: پشتیبانی مشتریان به صورت پیوسته: در مرحله سوم تجارت الکترونیکی, خرید و فروش, انعقاد قرارداد, پرداخت وجه و حمل کالا و… بصورت الکترونیکی انجام می شود. خدمات پس از فروش و پشتیبانی‌های فنی به صورت پیوسته می‌باشد. به عبارت دیگر مشتریان برای دریافت خدمات فنی با سایت اینترنتی شرکت عرضه‌کننده کالا یا خدمات ارتباط برقرار می‌کنند و مستقیماً از راهنمایی‌ها و کمک‌های آنها استفاده می‌نمایند.

مرحله چهارم: فروش و عرضه کالا و خدمات به صورت پیوسته: در این مرحله بنگاه تجاری (عرضه‌کننده کالا و خدمات) یک سایت اینترنتی ایجاد می‌کند که دارای کلیه امکانات از قبیل کاتالوگ الکترونیکی و سیستم‌های انتقال الکترونیکی وجوه (EFT) می‌باشد و می‌توان به صورت پیوسته عمل فروش و پرداخت و دریافت پول را انجام دهد.

مرحله پنجم: انجام کلیه عملیات به صورت پیوسته: در این مرحله علاوه بر انجام فروش به صورت پیوسته, تمامی مراحل زنجیرة ارزش افزوده سازمان و شرکت تجاری روی اینترنت و به صورت پیوسته انجام می‌گیرد.

هم اکنون اقدام به ثبت نام نمایید

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات

لینک‌های مفید

برچسب‌ها