چگونه از تکنولوژی برای افزایش مزایای کلی شرکت استفاده کنیم؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
چگونه از تکنولوژی برای افزایش مزایای کلی شرکت استفاده کنیم؟

از آنجایی که تکنولوژی نقش گسترده و فراگیری در زندگی ما دارد، مرز بین شرکت‌های تکنولوژیک و غیرتکنولوژیک به طور فزاینده‌ای در حال کم‌رنگ شدن است. همه افراد در حال استفاده از تکنولوژی هستند، از کدنویس‌ها و طراحان نرم‌افزار گرفته تا طراحان جواهرات. چالش کارآفرینان این است که چگونه خود را در این فضای جدید قرار دهند.

حتی هنگامی که تکنولوژی هسته ارزشی و اصلی شرکت است، کار شرکت تنها تمرکز بر تکنولوژی نیست. هیچ شرکتی صرفا یک شرکت تکنولوژیک نیست. هر محصول یا خدمتی در نهایت برای استفاده عموم در جهت صرفه‌جویی در وقت یا سرمایه و یا راحت‌تر کردن زندگی افراد، بکار گرفته می‌شود.

در عین حال، کسب‌وکارهایی هم که هسته فنی ندارند، برای بخش‌های فروش، بازاریابی، عملیات، مالی و … متکی به تکنولوژی هستند. داشتن تفکری همانند یک شرکت تکنولوژیک می‌تواند شما را برای موفقیت آماده کند.

در اینجا 3 توصیه برای ساخت یک کسب‌وکار قوی، فارغ از اینکه شما روی تکنولوژی تمرکز دارید یا خیر آورده‌ایم.

هم بنیانگذاران خود را ارزیابی کنید

توصیه ما این است که اطمینان حاصل کنید که حداقل یکی از هم بنیانگذاران پیش‌زمینه قوی در توسعه نرم‌افزار دارد. این سرمایه‌گذاری اولیه بر روی تخصص فنی -فارغ از محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید- شما را به عنوان یک شرکت تکنولوژیک معرفی می‌کند و مهارت تصمیم‌گیرندگان برای حل چالش‌های فنی را تضمین می‌کند. شما زودتر از آنچه فکرش را بکنید، شروع به کار با خرده‌فروش‌ها خواهید کرد و نیاز به شخصی در سطح اجرایی خواهید داشت که بتواند ارزیابی‌های واقع‌بینانه‌ای از سود و هزینه‌های پیشنهادی داشته باشد.

اگر شما آن هم‌بنیانگذار فنی باشید چه می‌کنید؟ در مورد توانایی خود برای مدیریت مسئولیت‌های رهبری صادق باشید. آیا می‌توانید رابطه ایجاد کنید، با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کنید، مشتریان را شناسایی کنید، مسیر خریداران را ترسیم کنید، استراتژی بازاریابی بسازید و فرآیندهای عملیاتی را ایجاد کنید؟ اگر نمی‌توانید این کارها را انجام دهید، فردی را پیدا کنید که توانایی این کار را داشته باشد- حتی اگر در زندگی‌اش یک خط هم کدنویسی نکرده باشد.

نکته کلیدی نوشتن سناریو قوی برای هر دو بخش فنی و عملیاتی است. تأکید بر یک بخش در مواجهه با مخاطبان مختلف، ممکن است وسوسه برانگیز باشد، اما حقیقت این است که هیچ کسب‌وکاری کاملا فنی یا کاملا عملیاتی نیست. شرکت شما هر دو جزء را با هم در بر خواهد داشت، تکنولوژی پشتیبان عملیات خواهد بود و بالعکس. هم بنیانگذارانی که این رویکرد درهم تنیده را در کسب‌وکار خود منعکس کنند، تیمی قدرتمند خواهند ساخت.

۸ درس برای راه‌اندازی استارتاپی که همه از کار کردن در آن لذت می‌برند.

از ابتدای کار روی تکنولوژی سرمایه‌گذاری کنید

همانطور که یافتن هم‌بنیانگذار فنی حائز اهمیت است، سرمایه‌گذاری روی یافتن تیم فنی قوی در هر سطحی نیز ارزشمند است. هر زمان که می‌توانید به جای پیمانکار، کارمندانی را به عنوان مهندسین، توسعه‌دهندگان و تحلیلگران خود استخدام کنید. سرمایه‌گذاری اولیه روی تکنولوژی (سرمایه‌های انسانی و همچنین ابزارها) به شما کمک می‌کند به شکل مؤثرتری برنامه‌ریزی کنید.

به جای خرید به ساختن فکر کنید.

CLIFF JOHNSON می‌گوید شرکتشان از عدم استفاده از هر نوع سرویس نرم‌افزاری خارجی، به استفاده از انبوهی از راه‌حل‌های خارجی رسید. این سیر تکاملی به صورت طبیعی و در نتیجه رشد سریع شرکت اتفاق افتاد. همانطور که مدل کسب‌وکار پیشرفته‌تر شد و نیازها پیچیده‌تر و نامشخص‌تر شد، متوجه شدند به ابزارهای متنوع‌تری نیاز دارند.

این مسئله ما را به اهمیت سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی از هم‌بنیانگذار گرفته تا تیم توسعه فنی، بازمی‌گرداند. اگر این متخصصین را در جایگاه خود قرار دهیم، می‌توانیم نیازهای فنی سازمان را در هر مرحله‌ای رفع کنیم.

در نهایت اینکه همه شرکت‌ها تکنولوژیک هستند. هرچه بیشتر در مورد تکنولوژی و نقش ضروری آن در کسب‌وکار خود فکر کنید، موفق‌تر خواهید بود.

نویسنده: مائده رضائی

منبع: businesscollective.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *