آیا در جایگاه فعلی خود نیازمند مدرک MBA هستید؟

زمان‌بندی ثبت نام MBA دانشگاه تهران
آنچه در این مقاله می‌خوانید

ممکن است بارها از خود پرسیده باشید که شغلی که در حال حاضر دارید بهترین گزینه برای شماست؟ برای اینکه شغل بهتری بیابید و یا در جایگاه فعلی خود ارتقا بیابید چه مهارت هایی می توانند به شما کمک کنند؟یکی از راه حل های موجود بدست آوردن مهارت های مدیریتی، بازاریابی،همچنین  مهارت های تصمیم گیری استراتژیک از طریق گذراندن دوره MBA است. مواردی که در ادامه ذکر شده اند را بررسی نمایید، اگر این موارد با شرایط شما صادق است وقت آن است که مهارت های مدیریتی MBA را فراگرفته و جایگاه فعلی خود را ارتقا دهید.

  1. اگر احساس می کنید در جایگاه فعلی خود فرصت هیچ گونه ارتقا و رشدی ندارید.

اگر هر روز کار تکراری انجام می دهید و در شغل خود پویایی ندارید و تصور می کنید که امکان رشد و پیشرفت با توجه به این شرایط در شغل شما وجود ندارد، و یا مشاهده می کنید که برای تصّدی شغلی مدیریتی به ۱۰ سال تجربه مدیریتی و یا مهارت هایی که از طریق گذراندن دوره MBA بدست می آورید نیاز دارید و به هر حال در هر جایگاهی که قرار دارید از شرایط فعلی شغلی خود رضایت ندارید، برای ارتقا در جایگاه خود MBA گزینه مناسبی است.

  1. تنها راه ارتقا در سازمان شما مدرک MBA است.

یکی از آلترناتیوها و یا جایگزین های تجربه کاری مدیریتی در رده های بالای مدیریتی در اکثر سازمان ها مدرک MBA است. بدلیل آنکه مهارت هایی که در این دوره فرد با توجه به مطالعه های موردی و محتوای مهارتی دوره MBA فرا می گیرد معادل با چندین سال تجربه مدیریتی است. در اکثر موسساتی که دوره های MBA و DBA  را ارایه می دهند برای گذراندن دوره هایی نظیر DBA پیشنیاز هایی نظیر دوره MBA و یا چندین سال سابقه مدیریتی وجود دارد. در واقع پیشنیاز گذراندن دوره MBA و چندین سال سابقه مدیریتی را معادل یکدیگر می دانند.

  1. فرصت های شغلی دیگر برای افراد دارای مدرک MBA در دسترس تر هستند.

اگر به طور کلی از شغل فعلی خود ناراضی هستید و امیدی به ارتقای وضعیت خود در شغل فعلی خود ندارید ممکن است به فکر پیدا کردن شغل جدید باشید. اما شاید در بسیاری از فرصت های شغلی به این عنوان برخورده باشید: داوطلبان دارای مدرک MBA در اولویت قرار دارند و یا حتی اینکه برای این شغل مدرک MBA ضروری است. اگر در چنین شرایطی قرار دارید برای گذراندن دوره MBA درنگ نکنید.

  1. برای تصدی شغلی درخواست فرستاده اید ولی بخاطر رقبایی که مدرک MBA داشته اند مردود شده اید.

ممکن است بارها در آزمون های استخدامی شرکت کرده باشید و یا برای استخدام در شرکتی رزومه خود را فرستاده باشید اما در هیچکدام از این موارد برای استخدام موفق نشده باشید. یکی از دلایل این است که برای فرصت های شغلی با توجه به نرخ بیکاری بالای فعلی متقاضیان زیادی وجود دارند که دارای مدرک MBA هستند و این افراد از دیدگاه کارفرما ارجح هستند و در تصدی این فرصت های شغلی این افراد موفق تر هستند. حتی ممکن است در شرایط فرصت شغلی ذکر نشده باشد که مدرک MBA نیازمند است و یا داوطلبان دارای مدرک MBA در اولویت هستند اما در پیشفرض ذهنی کارفرما فردی که دوره MBA را گذرانده است نسیت به شخصی که فاقد این مهارت است در اولویت قرار دارد.

  1. شما مدت زمان زیادی را در شغل فعلی خود گذرانده اید ولی هیچ پیشرفت چشم گیری نداشته اید.

اگر مدت زمانی طولانی در جایگاه شغلی قرار گرفته اید و هیچ ارتقایی نیافته اید وقت آن است که به فکر فرو روید! اگر مطمئن هستید که مسیری که در آن قرار دارید صحیح است پس لازم است تغییری ایجاد کنید تا شانس ارتقای شما را افزایش دهد.

یادگیری مهارت های مدیریتی در دوره هایی نظیر MBA و یادگیری سبک رهبری و اصول مدیریت مطابق با دانش روز مدیریت در دوره هایی نظیر DBA می تواند راهگشای شرایط فعلی شما باشد.

منبع: bentley

 

هم اکنون اقدام به ثبت نام نمایید

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات

لینک‌های مفید

برچسب‌ها