بازاریابی به عنوان یکی از مهمترین ارکان فعالیت هر سازمانی یکی از مهمترین دروس در سرفصلهای تمامی دورههای کسب و کار و مدیریت شناخته میشود. پیتر دراکر مهمترین فعالیتهای سازمان را در دو مورد خلاصه میکند: خلاقیت و بازاریابی
امروزه بازاریابی به عنوان یک ارگان و یا بخش جداگانه در سازمانها نبوده و واحد بازاریابی به صورت روزانه با بخش تولید، پشتیبانی و مدیریت در ارتباط است. بدون آگاهی از وضعیت بازار بخش تولید هرگز نمیتواند محصول جدید را وارد بازار کند و انتظار داشته باشد که محصول به فروش برسد. خلاقیت و نوآوری باید مطابق نیازهای بازار باشد تا بتواند برای سازمان سوددهی داشته و ارزش افزوده خلق کند. همه این موارد فراگیری اصول بازاریابی را برای هر مدیری در هر بخشی از سازمان ضروری میکند.
انتخاب بازار هدف |
انواع استراتژی های بازاریابی |
مدیریت برند و قیمت گذاری |
کانال ها و سامانه های توزیع |
تبلیغات |
تهیه یک برنامه بازاریابی |
درس اصول بازاریابی دوره MBA دانشگاه تهران توسط دکتر محمدرحیم اسفیدانی عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تدریس میشود. بخشی از این درس را میتوانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
منوی سایت
اطلاعات ارتباطی