توسعه مهارت‌های زمان‌بندی در دنیای مدرن

مهارت زمان بندی
آنچه در این مقاله می‌خوانید

در دنیای مدرن امروزی مدیریت زمان هنر فوق‌العاده‌ای محسوب میشه که میتونه عامل مهمی در موفقیت افراد باشه. با ما باشید تا با چند نکته طلایی به این گنج ارزشمند برسیم.

مهارت زمان بندی

1- تعیین اولویت‌ها

تعیین اهمیت برای مسائل مختلف و ترتیب اولویت‌بندی اونها باعث میشه تا برای انجامشون برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. این اولین و مهمترین قدم برای مدیریت زمانه. این موضوع میتونه کمک کنه تا مسائل با اهمیت بالاتر رو در اولویت انجام قرار بدیم.

2- استفاده از تکنولوژی

برنامه‌ریزی بهتر برای مدیریت ایده‌آل زمان به کمک تکنولوژی میسر میشه. نرم‌افزارها و ابزارهای مختلفی برای مدیریت زمان وجود دارن که میتونین با استفاده از اونها توانمندی زمانی خودتون رو به طرز چشمگیری بهبود ببخشین. تقویم‌ها، تسک منیجرها و… از جمله این نرم‌افزارهای کاربردی محسوب میشن.

 

دوره های مرتبط:

دوره هارت‌های فردی و ارتباطی

دوره برنامه ریزی توسعه فردی

 

3- آموختن مهارت زمان‌بندی

باید قبول کنیم که زمان‌بندی یه مهارت شگفت‌انگیزه و برای دستیابی به اون باید آموزش دید. دوره‌ها و کارگاه‌های مدیریت زمان استاندارد میتونن در این زمینه مفید باشن.

4- تنظیم انتظارات

یکی از مهمترین عوامل برای کاهش کیفیت و عملکرد در زمینه مدیریت زمان، بالا بودن سطح توقعات و انتظاراته. با تنظیم کردن انتظارات میشه استرس رو کاهش داد و برای برنامه‌ریزی بهتر و مطابق با زمان‌بندی اقدام کرد.

5- تکنیک طلایی Pomodoro

Pomodoro یکی از تکنیک‌های موثر برای مدیریت زمان محسوب میشه. با این روش باید به مدت 25 دقیقه با تمرکز بالا کار کرد و به مدت 5 دقیقه استراحت داشت. با تکرار این روند تمرکز کار افزایش پیدا میکنه و مدیریت زمان رو راحت‌تر میکنه.

6- پیش‌بینی زمان لازم برای هر کار

پیش‌بینی مدت زمان لازم برای هر کار میتونه به مدیریت هرچه بهتر زمان در انجام امور کمک کنه.

7- مدیریت انرژی به جای مدیریت زمان

برای بهره‌وری بهتر کارها بهتره به جای مدیریت کردن زمان از مدیریت انرژی استفاده کرد. با این روش باید زمان انجام امور را به مواقعی موکول کنیم که انرژی و اشتیاق بیشتری برای انجام کار داریم.

8- مرور روزانه و هفتگی امور

مرور کردن وظایفی که انجام شدن چه به صورت روزانه و چه به صورت هفتگی میتونه به این موضوع کمک کنه که روند درستی رو در رسیدن به هدف طی کنیم.

آموزش و به کارگیری مهارت‌های زمان‌بندی به افزایش بهره‌وری افراد کمک شایانی می‌کند؛ ولی این تنها مزیت آن نیست. چراکه مدیریت زمان به افزایش کیفیت زندگی افراد نیز کمک خواهد کرد. با روش‌های ذیل به‌راحتی می‌توان برای زندگی برنامه‌ریزی کرد و کارهای روزمره را نیز سروسامان داد.

هم اکنون اقدام به ثبت نام نمایید

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات

لینک‌های مفید

برچسب‌ها